Szukaj na tym blogu

piątek, 30 marca 2012

Z naturą za pan brat

Ostatnio postanowiłam dać odpocząć moim włosom i zafundować im wzmacnianie naturalne od zewnątrz. Oczywiście nie zrezygnowałam ze stosowania odżywki, ale maski na razie wylądowały na dnie szafy, a ja postanowiłam poszukać wsparcia w naturze i wprowadzić do swojej diety produkty, które pomogą wzmocnić mi włosy. Długo szukałam informacji na ten temat, przekopywałam internet i oto, co wyszperałam w sieci.


Czosnek to znakomite lekarstwo na łupież. Należy przygotować płyn z dwóch rozgniecionych ząbków
czosnku i szklanki wody. Raz w tygodniu należy nim myć włosy. Nie stosowałam jeszcze, bo boję się,
że czosnek jednak troszkę specyficznie pachnie :/



Blasku włosom dodaje płukanka z cytryny i octu. Trzeba ją przygotować z 1/2 litra ciepłej,
przegotowanej wody, soku z połówki cytryny i łyżki octu winnego. Płynem płuczemy wilgotne włosy.


Włosy nie będą się przetłuszczać, jeśli systematycznie będziemy je płukać w płukance z mięty i pokrzywy.
Płukankę należy przygotować mieszając po łyżce suchej pokrzywy i mięty i zalewając je wrzątkiem.
Po odcedzeniu tym płynem spłukujemy mokrą głowę.



Jeśli Wasze włosy są słabe z tendencjami do wypadania, to wypróbuj maseczkę z piwa i żółtka.
Najpierw mieszamy dwa żółtka z trzema łyżkami piwa do konsystencji papki, którą nakładamy na
włosy i owijamy woreczkiem foliowym. Po pół godzinie zmywamy ją pod bieżącą wodą i myjemy
włosy szamponem.


Na włosy suche i zniszczone dobrze działa kompres z oliwy z oliwek lub jakiegokolwiek olejku.
Najpierw należy trochę rozgrzać olej, potem nakładamy go na włosy, które zawijamy woreczkiem
foliowym i owijamy ręcznikiem. Po 30 minutach kompres zmywamy pod bieżącą wodą z szamponem.





Powiem Wam szczerze, że jeszcze nie miałam okazji przetestować wszystkich tych sposobów,
sceptycznie podchodzę zwłaszcza do czosnku, z wiadomych chyba powodów ;)  Mogę za to szczerze
polecić oleje - nakładam odm około miesiąca nie tylko na końcówki, ale na całe włosy przed myciem
i efekt jest super, bardzo Wam wszystkim polecam :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz